søndag den 19. september 2010

Fodbold, lejlighed og arbejde.

Så er der igen gået en rum tid herovre i det skotske, og det blev lige tid til en lille update til bloggen.

Jeg har jo nu været herovre i små to uger, og der er sket en masse siden sidst.
Første nyhed er, at jeg har fået mit eget værelse i en lejlighed jeg deler med en italiensk pige/dame på 30. Det er meget rart endelig at have sit eget, og have mulighed for at lave mad, for var ved at være ret så træt af fastfood. Har først i dag fået internet, hvilket egentlig ikke er mit, men bare sådan en usb ting jeg har lånt af en kollega, og har derfor stadig heller ingen kanaler i mit tv, argh!
At jeg ingen kanaler har, betyder jo desværre også at de fleste fodboldkampe bliver set på pubben, hvor man jo så bliver nødt til at drikke en enkelt pint eller 2, hvilket resulterede i at Jonas kom på arbejde torsdag med lidt tømmermænd... :(

Nå men det skal jo ikke alt sammen handle om lejligheden, som ellers er en fin størrelse, og en af de pænere jeg har kigget på, samt centralt liggende i Greenock.

Arbejdet er som jeg havde forventet. Jeg svarer telefoner for Xerox, som er et printer firma for dem der ikke vidste det. Der er 2 typer telefoner, og da jeg ikke har haft noget træning endnu, besvarer jeg de "lette" telefoner. I fredags havde jeg små 40 telefoner, og når jeg ikke besvarer telefoner, så laver jeg ikke noget, hvilket er lidt mærkeligt. Så det meste af dagen går med at have det sjovt med kollegerne. Nå ja, værd at nævne om dem er, at ud af de omkring 25 danskere der er, er vi 2 fra Sjælland, ikke så rart.
Det værste ved jobbet er, at jeg skal møde kl. 7 hver morgen, hvilket betyder jeg skal op kl. 05.50.. Puha!

Så er der et af de vigtigere emner, fodbolden! Jeg var i tirsdags til min første træning herovre, for et lokalt hold der hedder Greenock HSFP. Holdet spillet i den bedste amatør række herovre, og spiller med om mesterskabet hvert år. Niveauet er bedre end serie 4, måske omkring Sjællandsserien eller Danmarksserien, så det er lidt et par levels op, fra hvad jeg var vandt til.
Her efter min første uge til træning, har jeg ikke kunne spille mig til en plads på holdet, der i weekenden vandt 2-1. Men det går nok for nu, jeg skal bare tage mig sammen og kæmpe, så skal jeg nok komme i betragtning til holdet. Vi er dog godt nok  målmænd. 1. målmanden er en god målmand, men jeg mener selv at jeg er bedre end ham med benene, hvor han dog er en bedre målmand....... for nu :D Jeg skal nok blive keeper på det hold! haha..

En lille notits om træningen herovre. Når vi spiller på to mål, så hedder det ALTID maks 2 berøringer, og det er tydeligt at se på disse spilleres boldføling, de er gode på deres første og 2. berøring.

Hmm.. Ved ikke rigtigt hvad jeg mere skal skrive? Men hvis folk har nogle spørgsmål eller kommentarer, er i mere end velkomne til at kommentere på bloggen og så skal jeg nok svare :)

Nå jo, forresten, en Pint på de forskellige pubs koster som regel omkring 2 pund! Så kan i lære det, og betale jeres 40 kroner for en øl! haha.. Alt er helt utroligt billigt herovre, hvertfald set i forhold til Danmark.

Håber i alle har det godt hjemme i Danmark? :)

Hygge!

1 kommentar:

  1. Det lyder som om du har fået en masse for hånde! ER jo ikke helt dumt når man er et nyt ukendt sted :)
    Vi ved jo begge du nok lige skal en tur på "the Threadmill" hvis du vil komme i form til deres niveau ;) Men håber da på det bedste for dig, ellers kan du jo altid være waterboy :D
    Alt herhjemme går også fint nok, arbejder pt i Odense, men varer nok kun nogle måneder, hvilket er fint nok er rimelig træls at skulle bo hos en ven når man ikke føler sig hjemme :S Men skal have søgt til sygeplejeske studiet her i dag i holstebro så jeg kan komme lidt tættere på noget familie. Men har fået at vide jeg kommer ind, så tror bare det er ren formalitet at jeg skal sende ansøgningen, så forhåbentlig er jeg på studie til februar og kan komme videre i mit liv :)

    Håber vi hører fra dig en gang imellem, både blog-wise og per telefon :)

    Vi snakkes mester :)

    Ps. God billig øl, men den koster sku kun en 10'er i kollegiebaren ;)

    SvarSlet