tirsdag den 7. december 2010

Long time no see

Long time no see
Hey folkens,
Først og fremmest, må i da undskylde at det er så længe siden jeg har skrevet en blog. Jeg har bare været travlt optaget, af arbejde, fodbold afslapning og pints.
Denne blog kommer til at omhandle, hvad jeg laver og har oplevet i tidens løb indtil videre, og den næste blog kommer nok lige omkring jul, så det er jo lige om lidt J
Jeg deler bloggen op i forskellige kategorier, for at jeg selv kan overskue hvad det er jeg har skrevet om.

Vejret
Først skal det lige siges, at vejret herovre er meget ”extreme” for at bruge skotternes egen fortolkning. Jeg ved i har haft lidt vinter hjemme i Danmark de sidste par uger. Well, her har vi fået sne og frostvejr, og det var minus 12 grader i morges. Men skotterne er helt kulderet over sneen og isen, da det er det tidligste de har fået sne i små 20-25 år! Så selvom jeg ikke synes vejret er helt vildt, mener de selv det er ”extreme weather conditions” – meget spas.

Arbejdet
Ja, det var jo det jeg kom herover for. Som tidligere sagt, sidder jeg i kundeservice for printere (Xerox). Her i teamet er vi vidst 14-16 stykker, når alle møder op. Nogle sidder kun og tager kald, hvor andre har fået opgaver ud over dette. Jeg er ved at blive / skal til at oplæres i det der hedder BCC (som jeg ikke aner hvad står for), som er en ”super-user”, der har adgang til lidt mere, og kan se nogle ting de andre ikke kan. Ud over dette, har jeg fået andre ansvarsområder.
At de deler ansvaret op mellem forskellige personer, er en god ide, da det får medarbejderne til at engagere sig en smule mere, og føle at jég gør en forskel på dette område, eller her er jeg lidt klogere end de andre :P
I gennemsnit svarer folk på omkring 30-40 kald om dagen. Af disse 30-40 kald, skal vi helst nå en RCA % på 28. RCA står vidst nok for Remote Call Assistance, eller sådan noget. Men betyder i grove træk, at 28% af de kald vi får ind, hvor folk har problemer med deres printere, skal vi ordne i telefonen, og ikke sende en tekniker ud på. Når man disse 28%, får man 50£ ekstra i løn, når man 29% får man 100 og når man 30 får man 150 ekstra. Sidste måned havde jeg 30,5%, så der ryger lidt ekstra ind på kontoen næste måned, dejligt.
På arbejdet har vi et sektionsmøde hver fredag, hvor der bliver bagt kage, og på fredag er det så min tur, argh!!
Vores nuværende Team Leader stopper desværre, da han har fundet nye udfordringer i centret (kaldes bygningen). Derfor er der lige nu indledt jagten på Xerox Dk’s nye Team Leader, hvilket fungerer helt og aldeles anderledes end det gør i topmodel, tror jeg hvert fald :P Stillingen blev kun slået op internt, så man kender den der bliver vores nye chef. Stillingen lyder interessant, men jeg valgte ikke at søge den, da jeg stadig er ny herovre, og ikke følte det var rigtigt. Også fordi hele ens omgangskreds herovre er kollegaerne, og skulle være chef over dem, ville nok kunne ødelægge det sociale lidt. Men det bliver spændende hvem chefen så bliver nu?

Fritiden
Tiden efter arbejdet bliver som regel brugt på at se film med en der hedder Mick, som bor lige rundt om hjørnet fra mig. Bruges tiden ikke der, er jeg til fodbold træning, eller nede på en af de lokale pubs og smage på deres Tuborg Christmas Brew! – OHH YES!
Har også en del været i Glasgow, da en kollega bor der med hendes veninde. Så det sker måske en gang om ugen eller sådan, at turen går til Glasgow.
Det er ikke særlig tit jeg er hjemme i fritiden, da jeg ikke helt ved hvad jeg skal lave her, har ingen interessante kanaler i TV anyway, og har ikke lige kunne tage mig sammen til at skrive denne blog.
I weekenderne er der som regel en fodboldkamp, og lidt druk på programmet. Skal dog lige siges jeg ikke har været fuld i 3 uger – tak, ved godt det er lidt vildt!
Et emne der også må gå ind under denne fane ”Fritid”, er lejlighed. Jeg bor jo lige nu med en finsk og en italiensk pige, men flytter om 15 dage. Mick og jeg har fundet en lejlighed, der ligger lidt tættere på IBM, som vi har fået, så der flytter vi ind om lidt. Mick er en dansker der arbejder i en anden afdeling end mig, men i samme bygning. Det er som sagt ham jeg bruger mest tid med, og vi kommer super godt ud af det med hinanden. Han er 21 om et par dage og nok omkring verdens højeste! :P
Det at man kommer til at bo sammen med en, man kender lidt bedre, får måske det hele til at føles lidt mere som hjemme? Lejligheden er en med 2 soveværelser, et ok stort køkken og en rimelig stue, og så er der kun 1 nabo – Billeder af den skal nok komme i den næste blog. Det at jeg flytter, betyder også at skulle nogle være interesserede i, at komme herover og besøge mig, er i selvfølgelig velkomne til at bo der!

Fodbold
Fodbolden!
Som jeg skrev i den tidligere blog, for laaaaang tid siden skulle jeg nok få kæmpet mig på holdet! Som sagt, som gjort. Jeg har spillet mere eller mindre alle kampe siden jeg kom herover. Tror jeg har misset 3 ud af 10 eller sådan. Jeg blev dog skadet i min første kamp, så måtte sidde udenfor i 2 kampe. Værd at sige er det dog, at ham der normalt var 1. målmand, har smadret sit knæ, og er ude i 12 mdr. Men som man siger ”den enes død, den andens brød”. Jeg synes jeg har grebet chancen meget godt. Havde dog en helt elendig kamp, dengang Anders og Danny var herovre for at besøge mig – tak for besøget for resten!! Vi førte kampen 3-0 og endte med at tabe 4-3, ved dog ikke lige hvordan det skete, men jeg var hvert fald dårlig. Men har dog alligevel spillet alle kampe siden.
Hvis folk ønsker at læse kampreferater kan de gøre det på følgende link: http://greenockhsfp.bravehost.com/matchreports.html , på denne side, kan også ses resultater, samt stillingen. Det er nu meget sjovt at læse om sig selv i de referater :P
Sidste kamp i år er den 18 dec, men denne bliver nok aflyst som de sidste 2, pga. frost og sne. Vi træner heller ikke udendørs for tiden, men træner inde i en hal, og på torsdag er der spinning, tror da nok lige jeg dør. Er klart den på holdet, der er i dårligst form! Altså af dem der spiller. Ikke rart.

Diverse
Hmm, hvad er der ellers at skrive om? Det ved jeg ikke lige. Savner da jer mennesker derhjemme, men jeg har det godt herovre, og er stadig rigtig glad for at være her, og for at opleve noget andet en lille Danmark.
Her til slut, har jeg et par billeder, fra en tur til en fodboldkamp. Billederne er ikke vildt godt, men de giver måske et billede af, at naturen her i landet er outstanding!
Nå ja, så har vi i November haft "Movember" måned, så jeg og 3 andre har ikke barberet os hele den måned. Se dét var flot, det er dog ikke alle der er enige i det, men for at i kan se for jer selv, kan det være der kommer billeder derfra, i den næste blog, da jeg ikke har nogle lige her.
Ellers håber jeg i alle sammen har det godt derhjemme, og ikke savner mig alt for meget J
Hvis der er noget i gerne vil vide om, så skriv en note her, eller til min opdatering på FB, og så skal jeg se om jeg kan svare hurtigt, eller inkludere det i min næste velskrevne og velovervejede blog :D

Billeder
Alle 5 billeder her, er taget på turen fra Greenock til Oban. De pænere natur billeder fik jeg desværre aldrig tager, men det her kan forhåbentligt give en lille ide om hvordan naturen er.
Enjoy!
 








Take care allesammen. Kommentér gerne på bloggen!
Ses!

1 kommentar:

  1. Herligt, jeg er selv lige blevet tilbudt job derover hos IBM, så ser frem til en fantastisk tid går jeg ud fra :)

    SvarSlet